miércoles, 12 de junio de 2013

Valoració del blog

Aquesta eina tecnològica és realment útil en molts de sentits. Ajuda a la comunicació, a les relacions, a la transmissió de coneixements i d´experiències, ajuda a la reflexió i a la innovació, ajuda als aprenentatges compartits, etc. Per tant, per una banda considero que és molt enriquidor emprar els blogs dins el camp educatiu.

La meva experiència amb la creació d´aquest blog i la seva utilització ha estat gratificant i enriquidora. Al principi em trobava perduda, ja que ha estat el meu primer blog, i em va costar un poc emprar-lo correctament, però a la fi he après moltíssim i estic molt contenta.

Estic segura que quan sigui una mestra graduada, en tindré un per emprar-lo professionalment, ja que és una manera gratuïta i pràctica de seguir amb el meu procés d´aprenentatge, així com ha de realitzar un bon docent, una formació contínua.  

He de dir que he après de les meves companyes, de les mestres i dels desconeguts de la xarxa, ja que m´he pogut documentar, d´una manera nova per a mi, llegint altres blogs.

Pel que fa a l´aprenentatge de les competències, crec que el blog m´ha ajudat molt a identificar-me i a autoavaluar-me, ja que haver d´etiquetar les entrades, et fa pensar en el propi procés d´aprenentatge. A més, t´obliga a reflexionar sobre... què estic treballant? Amb la conseqüència de... què em queda? Com ho faré?

Voldria afegir, que hi ha un aspecte del blog que em preocupa, i en general les altres vies de relació d´internet. Penso que quan es fa una publicació, s´ha de pensar bé abans, ja que es poden esdevenir conseqüències importants, és a dir, es pot comprometre a persones, a centres educatius, o altres. És més delicat del que pareix, ja que es poden infringir lleis sobre la protecció de dades. Per tant, considero que totes les persones que fan ús d´aquesta eina haurien de ser conscients d´aquesta gran responsabilitat.

Finalment, vull expressar que estic molt satisfeta, agraïda a les mestres d´aquesta assignatura, perquè si no hagués realitzat aquesta assignatura amb aquesta metodologia tan innovadora, no hagués après tant. Moltes gràcies!

En aquesta entrada he treballat les següents competències: 1.2, reflexionant sobre l´element formatiu com és el blog, considerant que porta a una futura (personalment) i bona actuació professional. I la 2.6, ja que he pogut expressar el meu propi procés d´aprenentatge amb el blog i el que he après.  


No hay comentarios:

Publicar un comentario