miércoles, 13 de marzo de 2013

Reflexió de com treballar les meves competències.


Reflexió sobre com penso treballar les meves competències amb l´ajuda del DAFO.
El DAFO és l´anàlisi d´una situació, actuació, professionalitat, etc., fonamentat per les Debilitats (part interna), Amenaces (part externa), Fortaleses (part interna) i Oportunitats (part externa).
Segons la meva autovaloració de competències, creences sobre l´Educació Infantil i amb el coneixement de mi mateixa, reflexionaré sobre quines estratègies he de millorar.
1.     Autonomia en l´aprenentatge.
En quant a l´organització penso que he de millorar l´administració del temps. Revisar i consultar més documentació, altres blogs, contrastació amb la teoria estudiada. A partir d´ara em faré un horari de treball.
2.    Procés d´aprenentatge.
Segons els meus punts febles, crec que hauria de trobar més moments dintre de l´aula per poder posar-los en pràctica. De vegades, és difícil, perquè trobar situacions on et sents insegur et posen en alerta, i això fa que les evitis. He de ser capaç d´aprendre a afrontar les meves pors.
3.    Anàlisi i reflexió sobre el funcionament del centre.
Aquest apartat, per a mi, em resulta més senzill, mitjançant l´observació, puc reflexionar sobre les bones pràctiques, organització de l´espai i temps, l´actuació de l´equip docent. El més complicat, és dur-ho a terme per un mateix.
Segons les meves creences, per les vivències i experiències anteriors, pensava que totes les persones que es dediquen a l´Educació Infantil, ho feien perquè de veritat ho desitjaven. Malauradament, he comprovat, de primera mà, que hi ha molts de docents “cremats”, desmotivats, etc., cosa important que repercuteix en tots els sentits. Personalment considero que és una llàstima, perquè sé que aquests fets perjudiquen el bon ensenyament i aprenentatge que es puguin donar a qualsevol aula. No em deixaré dur per la seva corrent passiva.
4.    Anàlisi i reflexió sobre els processos d´ensenyament-aprenentatge.
Segons els marcs teòrics estudiats, i les expectatives que m´havia plantejat abans de començar les meves pràctiques, pensava que podria aprendre moltes coses com a practicant, i veuria bé el procés de l´infant quan aprèn. Però no ho estic veien, això m´ha descol·locat, ha romput amb les meves creences, però no amb els meus coneixements. Per tant, puc deduir que són les creences que em transmet la meva tutora d´aula, que contrasten amb les meves. No voldria criticar negativament la seva tasca, però considero que els infants poden aprendre molt més, però manca implicació per part de la mestra. Jo voldria fer més, però no sé com fer-ho, ja que som la practicant i no la mestra.
5.    Reflexió sobre el procés de millora.
Penso que és un punt delicat quan parlem d´una millora de l´equip humà. Per exemple, si fos un ambient de treball (un racó de joc), que no funciona bé, o que no aporta cap aprenentatge, o que està mal distribuït, etc., seria més fàcil canviar-ho. Es desmunta per complet i es refà un de nou, adequat i adaptat a l´edat dels nens. Però quan parlem que la millora seria fent un canvi d´actitud, jo no em veig en coratge. I a més, aquest punt m´afecta perquè hi ha coses que veig que  no m´agraden, però en la meva posició què puc fer?

En aquest apartat he treballat les competències 2.5, i 3.1, perquè exposo un dilema (què fer quan l´actitud d´una mestra no t´agrada?) i reflexiono sobre el funcionament del centre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario