Reflexió sobre com penso
treballar les meves competències amb l´ajuda del DAFO.
El DAFO és l´anàlisi d´una
situació, actuació, professionalitat, etc., fonamentat per les Debilitats (part
interna), Amenaces (part externa), Fortaleses (part interna) i Oportunitats
(part externa).
Segons la meva autovaloració
de competències, creences sobre l´Educació Infantil i amb el coneixement de mi
mateixa, reflexionaré sobre quines estratègies he de millorar.
1. Autonomia
en l´aprenentatge.
En quant
a l´organització penso que he de millorar l´administració del temps. Revisar i
consultar més documentació, altres blogs, contrastació amb la teoria estudiada.
A partir d´ara em faré un horari de treball.
2. Procés
d´aprenentatge.
Segons els
meus punts febles, crec que hauria de trobar més moments dintre de l´aula per
poder posar-los en pràctica. De vegades, és difícil, perquè trobar situacions
on et sents insegur et posen en alerta, i això fa que les evitis. He de ser
capaç d´aprendre a afrontar les meves pors.
3. Anàlisi
i reflexió sobre el funcionament del centre.
Aquest apartat,
per a mi, em resulta més senzill, mitjançant l´observació, puc reflexionar
sobre les bones pràctiques, organització de l´espai i temps, l´actuació de
l´equip docent. El més complicat, és dur-ho a terme per un mateix.
Segons les
meves creences, per les vivències i experiències anteriors, pensava que totes
les persones que es dediquen a l´Educació Infantil, ho feien perquè de veritat
ho desitjaven. Malauradament, he comprovat, de primera mà, que hi ha molts de
docents “cremats”, desmotivats, etc., cosa important que repercuteix en tots
els sentits. Personalment considero que és una llàstima, perquè sé que aquests
fets perjudiquen el bon ensenyament i aprenentatge que es puguin donar a
qualsevol aula. No em deixaré dur per la seva corrent passiva.
4. Anàlisi
i reflexió sobre els processos d´ensenyament-aprenentatge.
Segons els
marcs teòrics estudiats, i les expectatives que m´havia plantejat abans de
començar les meves pràctiques, pensava que podria aprendre moltes coses com a
practicant, i veuria bé el procés de l´infant quan aprèn. Però no ho estic
veien, això m´ha descol·locat, ha romput amb les meves creences, però no amb
els meus coneixements. Per tant, puc deduir que són les creences que em transmet
la meva tutora d´aula, que contrasten amb les meves. No voldria criticar
negativament la seva tasca, però considero que els infants poden aprendre molt
més, però manca implicació per part de la mestra. Jo voldria fer més, però no
sé com fer-ho, ja que som la practicant i no la mestra.
5. Reflexió
sobre el procés de millora.
Penso que
és un punt delicat quan parlem d´una millora de l´equip humà. Per exemple, si
fos un ambient de treball (un racó de joc), que no funciona bé, o que no aporta
cap aprenentatge, o que està mal distribuït, etc., seria més fàcil canviar-ho. Es
desmunta per complet i es refà un de nou, adequat i adaptat a l´edat dels nens.
Però quan parlem que la millora seria fent un canvi d´actitud, jo no em veig en
coratge. I a més, aquest punt m´afecta perquè hi ha coses que veig que no m´agraden, però en la meva posició què puc
fer?
En aquest
apartat he treballat les competències 2.5, i 3.1, perquè exposo un dilema (què
fer quan l´actitud d´una mestra no t´agrada?) i reflexiono sobre el
funcionament del centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario