En aquesta entrada voldria tornar a valorar el meu nivell
competencial i reflexionar sobre les millores que he fet (durant aquests 3
mesos de pràctiques) segons les competències de referència que ens proposa
Perrenoud.
1.
Organitzar i animar situacions
d´aprenentatge.
En el meu centre, 0-3 anys, els
aprenentatges bàsics són l´autonomia en quant a la higiene i l´alimentació. Per
tant, jo col·laboro amb aquests, i actualment estam en el procés del control
d´esfínters d´aquells infants que encara no ho tenen. Recordo als infants que
han de dir que tenen “pipí”, els acompanyo a l´orinal i els felicito quan ho
fan bé.
2.
Gestionar la progressió dels
aprenentatges.
L´observació constant amb les millores
dels infants forma part del meu dia a dia, com per exemple, observar com un
infant de cada dia és més autònom a l´hora de penjar la seva jaqueta, rentar-se
les mans, el moc, etc. I per tant, l´avaluació forma part d´aquesta observació.
3.
Elaborar i fer evolucionar els
dispositius de diferenciació.
A la meva aula són 18 alumnes (2-3
anys) i el grup és heterogeni, i sempre tenim cura d´intercanviar els petits
grups entre els nins i nines, i els més grans amb els més petits. D´aquesta
manera s´aconsegueixen més aprenentatges.
Hi ha un infant que és molt “mogut”,
normalment necessita més ajuda per dinar, fer-lo que es segui a la seva cadira,
que escolti o que no molesti als altres, ...jo intento integrar-lo el màxim
possible perquè no es rompi la dinàmica de classe.
4.
Implicar als alumnes en els
seus aprenentatges i en els seus treballs.
Quan els infants han realitzat una
activitat, un dibuix per exemple, ho exposem al plafó i els fem observar, per
tal que pensin, i jo de vegades, inicio una petita conversa amb ells perquè
valorin el seu treball i els dels seus companys.
5.
Treballar en equip.
Penso que sí estic treballant en
equip, per una banda amb les altres practicants fent el projecte de millora del
centre, i per l´altra banda, ja em sento integrada com una més a l´escola,
treballant amb la meva tutora, com si fóssim una parella educativa. Per ventura,
com tenim la mateixa edat, hem creat un bon clima de companyes.
6.
Participar en la gestió de
l´escola.
En el meu cas, aquesta competència no
la puc desenvolupar perquè la gestió la duu a terme l´equip docent, podria dir-se
que si col·laboro en la participació de tots els alumnes amb el mateix
protagonisme.
7.
Informar i implicar als pares.
Quan els pares acompanyen als seus
infants a l´escola, és un moment on sí he pogut tenir l´oportunitat de parlar
dels seus fills, per exemple: ha après a llevar-se les sabates sol, i no vol
que l´ajudem, això està molt bé.
8.
Utilitzar les noves
tecnologies.
L´única cosa que faig servir és la càmera
de fotos, ja que al centre no disposen de cap altre recurs tecnològic.
9.
Afrontar els deures i els
dilemes ètics de la professió.
En el meu centre hi ha
multiculturalitat, i es treballa de manera molt natural, jo treballo sense cap
mena de discriminació cap als infants, ni cap a les famílies. Penso que és molt
important no etiquetar a un infant perquè el seu pare o mare sigui d´una manera
distinta. He desenvolupat el sentit de la responsabilitat en molts d´àmbits.
10.
Organitzar la pròpia formació
contínua.
Penso que estic organitzant la meva
pròpia formació, a les pràctiques de l´escola, en el treball en equip del
projecte, i amb les altres assignatures de la UIB, tot ajuda a millorar els
meus coneixements i a posar-los en pràctica. També m´ha ajudat a seguir un
horari a casa, per tal de seguir treballant.
Cal tenir en compte que, encara, em queda 1 mes per
acabar les pràctiques, per tant, em veig encoratjada per acabar d´assolir totes
les competències, o al menys intentar-ho!
Les competències que he emprat en aquesta entrada han
estat la 1.2 i la 2.1 perquè continuo amb el meu treball autònom i també
reflexiono sobre els meus aprenentatges, així com en l´adquisició de les
competències necessàries per a ser un bon docent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario