El
nostre projecte de millora consisteix en treballar l’art a l’escola infantil,
mitjançant activitats adaptades als diferents nivells maduratius dels infants
del primer cicle. A més, incorporant la utilització de material natural i
reciclat.
Reflexionant
sobre el projecte, considerem que la planificació que hem dut a terme, per tal
de programar una unitat didàctica, que a més, reculli els tres eixos
transversals de l’art (música, escultura i puntura), ens ha quedat molt bé. Ja
que es veu que es poden treballar aquests tres, en els tres trimestres
escolars. Encara que nosaltres no els hem dut a terme, ja que el nostre període
de pràctiques va començar en el segon trimestre. Però aquest es podria
treballar altres anys.
Les
dificultats, les barreres i les debilitats que hem trobat a l´escola ens han
fet valorar els següents punts sobre el nostre projecte:
- La
nostra motivació no ha bastat per motivar a les altres Mestres.
- Manca
una avaluació per part de les Mestres, inicial, formativa i final.
- No
s’ha tingut en compte el projecte d’art, tant sols activitats soltes.
- La
falta de recursos econòmics han fet que no poguéssim documentar tots els
projectes realitzats: no ens deixaven imprimir.
- La
falta de costum dels nens a treballar de manera poc dirigida, ha fet que
els infants no hagin pogut expressar totalment la seva creativitat i
autonomia.
- Manca
de comunicació i d´interès entre les docents cap al nostre projecte, fins
a la meitat de les pràctiques, les mestres no sabien exactament en què
consistia. Aquest ens va ser demandat per la direcció del centre, no per
les educadores.
Algunes
de les propostes de millora que se’ns han acudit una vegada finalitzat el
treball, són les següents:
·
Tenir una major comunicació
amb les mestres del centre, per tal de fixar millor els objectius de cada
activitat artística.
· Treballar amb els infants de
manera més lliure, que no puguin triar el color de la pintura, o l´estri per
manipular, pensem que no és l´enfocament més oportú.
· Convèncer a l´equip docent
que els infants s´han d´embrutar per aprendre, experimentar, gaudir i créixer. La
tasca, pre i post, de les activitats artístiques no és tan complicada.
· Canvi de mentalitat en general, ja que pensem que
aquesta afecta desfavorablement en tots els àmbits.
En aquesta
entrada hem treballat les competències 1.2, 5.2, perquè hem reflexionat sobre
els elements que porten a una bona actuació professional, i a més, hem
justificat i contextualitzat el nostre projecte de millora a partir de
l´anàlisi de necessitats, identificant els problemes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario