viernes, 31 de mayo de 2013

Autovaloració del nostre Projecte i proposta de millores.

El nostre projecte de millora consisteix en treballar l’art a l’escola infantil, mitjançant activitats adaptades als diferents nivells maduratius dels infants del primer cicle. A més, incorporant la utilització de material natural i reciclat.

Reflexionant sobre el projecte, considerem que la planificació que hem dut a terme, per tal de programar una unitat didàctica, que a més, reculli els tres eixos transversals de l’art (música, escultura i puntura), ens ha quedat molt bé. Ja que es veu que es poden treballar aquests tres, en els tres trimestres escolars. Encara que nosaltres no els hem dut a terme, ja que el nostre període de pràctiques va començar en el segon trimestre. Però aquest es podria treballar altres anys.

Les dificultats, les barreres i les debilitats que hem trobat a l´escola ens han fet valorar els següents punts sobre el nostre projecte:
  • La nostra motivació no ha bastat per motivar a les altres Mestres.
  • Manca una avaluació per part de les Mestres, inicial, formativa i final.
  • No s’ha tingut en compte el projecte d’art, tant sols activitats soltes.
  • La falta de recursos econòmics han fet que no poguéssim documentar tots els projectes realitzats: no ens deixaven imprimir.
  • La falta de costum dels nens a treballar de manera poc dirigida, ha fet que els infants no hagin pogut expressar totalment la seva creativitat i autonomia.
  • Manca de comunicació i d´interès entre les docents cap al nostre projecte, fins a la meitat de les pràctiques, les mestres no sabien exactament en què consistia. Aquest ens va ser demandat per la direcció del centre, no per les educadores.
Algunes de les propostes de millora que se’ns han acudit una vegada finalitzat el treball, són les següents:
·         Tenir una major comunicació amb les mestres del centre, per tal de fixar millor els objectius de cada activitat artística.
·       Treballar amb els infants de manera més lliure, que no puguin triar el color de la pintura, o l´estri per manipular, pensem que no és l´enfocament més oportú.
·   Convèncer a l´equip docent que els infants s´han d´embrutar per aprendre, experimentar, gaudir i créixer. La tasca, pre i post, de les activitats artístiques no és tan complicada.
·    Canvi  de mentalitat en general, ja que pensem que aquesta afecta desfavorablement en tots els àmbits.

En aquesta entrada hem treballat les competències 1.2, 5.2, perquè hem reflexionat sobre els elements que porten a una bona actuació professional, i a més, hem justificat i contextualitzat el nostre projecte de millora a partir de l´anàlisi de necessitats, identificant els problemes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario